Global Library

There are 1,355 ebooks with this criteria in the database

Advance Search
I sumeri
Pettinato, Giovanni

Le grandiose costruzioni templari, le migliaia di tavolette incise, i tesori delle tombe regali, i poemi epici ispirati a Gilgamesh: è l’eredità lasciata dal mondo sumerico agli archeologi che da oltre un secolo inseguono le vestigia di un popolo, affascinante e misterioso, di cui sono ancora ignote le origini e l’appartenenza etnica. Giovanni Pettinato compone una globale immagine che testimonia l’imponente incidenza culturale dei Sumeri, i quali costruirono con Uruk la prima città, inventarono la scrittura, istituirono l’insegnamento scolastico, il sistema bicamerale, lo Stato sovrano. L’opera è completata da ampie citazioni di testi mitologici.

audio-24
Language: Italian, History & Biography

Format Ebook:

ePub

Audio Book:

More
Per ricevere più informazione di Pettinato, Giovanni e I sumeri può essere consultata:

  • Delibris.org
  • Delibris.org is an initiative supported by the Midwest Theological Forum (MTF) that springs from experiences of people that share a passion for reading and that take interest in known, from a catholic perspective, the content of books that have caught their attention.

  • Wikipedia – Pettinato, Giovanni, I sumeri
Audiobooks
  • Non available
  • Librivox.org
  • LibriVox audiobooks are free for anyone to listen to, on their computers, iPods or other mobile device, or to burn onto a CD. LibriVox audiobooks are read by volunteers from all over the world. There are more than 16.000 audiobooks in English (145 in Spanish and 88 in Italian).

  • Openculture.com
  • Download 550 free audio books, mostly classics, to your MP3 player or computer. Also there are 600 Free eBooks for iPad, Kindle & Other Devices.

  • Liberliber.it
  • Download 50 free audio books in italian, mostly classics, to your MP3 player or computer.

Back
Others books by Pettinato, Giovanni
There are 1 ebooks by this Author
Pettinato, Giovanni - I sumeri - Language: Italian, History & Biography - Format: ePub
Le grandiose costruzioni templari, le migliaia di tavolette incise, i tesori delle tombe regali, i poemi epici ispirati a Gilgamesh: è l'eredità lasciata dal mondo sumerico agli archeologi che da oltre un secolo inseguono le (More) vestigia di un popolo, affascinante e misterioso, di cui sono ancora ignote le origini e l'appartenenza etnica. Giovanni Pettinato compone una globale immagine che testimonia l'imponente incidenza culturale dei Sumeri, i quali costruirono con Uruk la prima città, inventarono la scrittura, istituirono l'insegnamento scolastico, il sistema bicamerale, lo Stato sovrano. L'opera è completata da ampie citazioni di testi mitologici.